کامیون

بررسی تخصصی کامیون های ولوو مدل FE – FH – FL – FM

کامیون های FE - FH - FL - FM شرکت ولوو

در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی در مورد کامیون های سری FE – FH – FL و FM از شرکت ولوو بپردازیم.

 

کامیون ولوو FE

کامیون ولوو FE از دیگر ماشین‌های سنگین برند Volvo است که به منظور حمل و نقل منطقه‌ای و سفرهای کوتاه کاربرد دارد. این سری از خودروهای ولوو با وزن خالص 18تا 26 تن طراحی شده‌اند. وجود شاسی‌های متنوع و موتوهای قوی از جمله ویژگی‌های این گروه از کامیون‌های شرکت ولوو محسوب می‌شود. از کامیون FE می‌توان برای کارهایی مثل حمل و نقل گوشت و مواد غذایی منجمد، جابجایی زباله، کارهای ساختاری سبک و انواع مختلف تانکر استفاده کرد.

کامیون ولوو FE در دو نوع هارد و تراکتور و با تنظیمات محور 4×2 ،6×2 و 6×4 در دسترس طرفداران این برند است. همچنین ولوو برای ساخت این سری از محصولاتش 4 نوع متفاوت کابین را در نظر گرفته است که شامل کابین کوچک، کابین روز، کابین راحت و کابین خواب است. این خودروی سنگین با کامیون‌هایی مانند DAF LF ،MAN TGL یا Iveco Eurocargo رقابت می‌کند.

انواع کامیون ولوو FE دارای موتورهای قدرتمندی هستند. موتورهای این سری از خودروهای سنگین ولوو با ظرفیت 7.2 لیتری و با قدرت 240 تا 340 اسب بخار در نظر گرفته شده‌اند.

در این خودرو موتور بلافاصله به دریچه گاز پاسخ می‌دهد و از شتاب خوبی برای رسیدن به سرعت‌های بالا برخوردار است.

این کامیون دارای جعبه دنده دستی 6 و 9 سرعته اتوماتیک است که باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت هم می‌شود. گیربکس‌های خودرو هم از بهترین‌ها استفاده شده است. اهرم آن بدون لرزش عمل می‌کند. حداکثر سرعت این کامیون 120 کیلومتر در ساعت است.

کامیون ولوو FE

 

از آپشن‌ها و مشخصات کامیون ولوو FE می‌توان به طراحی تمیز و کاربردی آن اشاره کرد. در آن از هیچ عنصر فانتزی استفاده نشده است. شیشه جلو و کناره‌های اتومبیل بزرگ طراحی شده است که دید راننده را بهتر می‌کند.

پانل‌های جریان هوا و روکش‌های چرخش در این خودرو بهتر از سایر مدل‌های ولوو شده‌اند. بادگیرهای سقف و کناره‌ها هم کشش هوا را کاهش می‌دهند.

روکش‌های چرخ در کامیون FE مقاومت هوا را کمتر می‌کنند و در نتیجه کارایی کامیون افزایش می‌یابد.

کنترل از راه دور، سیستم صوتی، سیستم ناوبری (برای پیدا کردن موقعیت رانندگی)، صندلی راحت و تختخواب برای استراحت از دیگر آپشن‌های این کامیون است.

ولوو FE با وجود فنرهای شمشی استاندارد از نوع پارابولیک، در عبور از برخی موانع جاده ای موفق عمل می‌کند و ضربه ها را به کابین منتقل نمی‌کند.

وجود سیستم تعلیق قابل تنظیم برقی ECS بر روی این کامیون که جزو تجهیزات سفارشی آن محسوب می‌شود، با فراهم آوردن راحتی بیشتر، امکان حمل کالاهای شکننده را نیز، در اختیار راننده قرار می‌دهد. این سیستم به صورت اتوماتیک خود را تطبیق می‌دهد و حتی اگر توزیع بار به صورت نامتعادل انجام شده باشد، باز هم ارتفاع کامیون را ثابت نگه می‌دارد.

ولوو FE مجهز به سیستم ترمز دیسکی برقی (EBS)، کنترل در سربالایی و سراشیبی، ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم کنترل پایداری (ESP) است. همچنین این کامیون مجهز به ترمز موتور است و در مدل های مجهز به گیربکس اتوماتیک، ترمز بازدارنده یکپارچه وجود دارد. فرمان پذیری بسیار عالی و عملکرد قابل پیش بینی و نرم، از دیگر خصوصیات این زیبای سوئدی محسوب می‌شود.

کامیون های ولوو در بازار از شهرت بسیار خوبی برخوردارند و FE نیز از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از شاسی های بزرگ، کابین جادار و موتور پرقدرت حس اطمینان را از نظر کیفیت ساخت در خریدار ایجاد می‌کند. راحتی داخل کابین و هندلینگ مناسب آن با همکلاسانش برابری می‌کند. از نظر شهرت کمپانی مرسدس تنها رقیب ولوو محسوب می‌شود و کامیون های اسکاندیناوی نیز، به عنوان ایمن ترین کامیون در کلاس خود محسوب می‌شوند.

 

کامیون Volvo FH

یکی از محصولات برند ولوو کامیون‌های سری FH است که سابقه طولانی و موفقیت‌آمیزی را در پرونده خود دارد. این سری از کامیون‌ها اولین بار در سال 2010 راهی بازار شدند. البته هر بار هم نسخه‌های جدیدتر آن تولید و عرضه می‌شود. دلیل محبوبیت کامیون‌های FH، داشتن موتورهای قوی و کارآمد با دامنه قدرت 420 تا 5420 اسب بخار است.

این کامیون‌های شرکت Volvo دارای چهار طرح کابین از جمله Day Cab ،Sleeper Cab ،Globetrotter Cab و Globe Trotter XL Cab هستند. انرژی آن از طریق دیزل تأمین می‌شود.

کامیون مدل FH دارای سه جعبه دنده شامل I-Shift، دستی و Powertronic صاف و دقیق است. این کامیون قدرت حمل 44 تن بار حتی در سربالایی را نیز دارد. حداکثر سرعت آن 135 کیلومتر در ساعت است.

کامیون ولوو FH

 

ولوو برای طراحی کابین این مدل کامیون به قدرت موتور توجه ویژه‌ای داشته است که به خوبی از پس آن برمی‌آید. کابین دارای دید جاده‌ای عالی همراه با صندلی‌های قابل تنظیم است. صندلی سرنشین قابلیت تنظیم 90 درجه زمان خاموش بودن موتور را دارد تا دید بهتری نسبت به تلویزیون صفحه تخت نصب شده داشته باشید.

ترمز دستی و اهرم دنده با استانداردهای ارگونومیک طراحی شده‌اند. این کامیون دارای تختخواب راحت و انعطاف‌پذیر است. سنسورهای برف‌پاک‌کن هم از دیگر آپشن‌های این کامیون محسوب می‌شود. این کامیون مجهز به سیستم صوتی قدرتمند با امکان ورودی USB ،AUX ،MP3 و تلویزیون است.

 

کامیون ولوو FL

یکی دیگر از انواع کامیون ولوو مدل FL است که اولین بار در سال 2010 راهی بازار شدند. در مورد این نوع کامیون‌های شرکت ولوو هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد و به عنوان یکی از قابل‌اعتمادترین کامیون‌های بازار ولوو شناخته شده‌اند. این مدل خودروهای سنگین بیشتر برای تحویل سریع بار و مأموریت‌های شهری طراحی شده‌اند.

این شرکت برای ساخت کامیون‌های FL از سه نوع کابین استفاده کرده است که هر مدل با توجه به کاربری نوع کابین مخصوص خود را دارند. کامیون FL دارای موتور 7 لیتری با قدرت بین 290 تا 290 اسب بخار است. حداکثر سرعت این کامیون 125 کیلومتر در ساعت است.

کامیون‌های FL ولوو دارای موتورهای ریلی هستند که از سیستم مدیریت الکترونیکی (EMS) استفاده می‌کنند. باک خودروی سنگین هم با قابلیت 200 لیتر سوخت دیزل می‌تواند برای سفر طولانی هم استفاده شود. جعبه دنده این خودروی سنگین دارای دو سرعت 6 و 9 است. همچنین این خودرو یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک I-Sync هم دارد.

کامیون ولوو FL

 

ولوو برای ساخت کامیون‌های FL از طراحی ساده‌تری نسبت به سایر مدل‌ها استفاده کرده است. کابین DAY برای سفرهای کوتاه و حمل و نقل سبک طراحی شده است. همچنین کابین متوسط هم با جایگزینی بیشتری برای کارهای حمل و نقل طولانی مناسبند. کابین طراحی ارگونومیک دارد و برای ساخت آن از مواد با کیفیت استفاده شده است که دوام بالایی دارند.

وجود یک نمایشگر درایور دیجیتال بر مزیت‌های کامیون‌های FL افزوده است. این نمایشگر می‌تواند اطلاعات مربوط به جاده و وضعیت خودرو را به طور خودکار نشان دهد.

این کامیون ولوو دارای فرمان چند کار و مجهز به کنتر‌های بهینه‌شده و ستون فرمان به صورت مکانیکی قابل تنظیم است. راننده ولوو FL می‌تواند خودروی خود را تا 180 میلی‌متر به سمت جلو یا عقب ببرید.

در کامیون‌هایی که با کابین متوسط طراحی شده‌اند، یک تخته تاشو باریک و ثابت هم برای استراحت راننده در نظر گرفته شده است.

 

کامیون ولوو FM

کامیون ولوو FM یکی دیگر از انواع محصولات شرکت Volvo که برای حمل و نقل منطقه‌ای تولید شده است. این محصول دارای یک موتور جدید و متمایز از سایر محصولات ولوو است. مجموعه‌ای از فیچرهای جدید بر روی فضای داخلی خودرو در نظر گرفته شده است. طی سال‌هایی که این کامیون تولید شده توانسته است شهرت و محبوبیت زیادی در میان طرفداران خودروهای سنگین پیدا کند.

مصرف کم سوخت و بازدهی بالا از مشخصات کامیون ولوو FM است. این شرکت برای کامیون خود از 6 نوع کابین متنوع استفاده کرده است. تطبیق‌پذیری کامیون با طیف گسترده‌ای از تنظیمات هم از دیگر ویژگی‌های این محصول محسوب می‌شود.

این خودرو دارای موتور 6 سیلندر با ظرفیت 10.8 لیتری است که حداکثر توان خروجی آن بین 330 تا 450 اسب بخار است. همچینن برای این خودرو موتور دیزلی با ظرفیت 12.8 لیتری در نظر گرفته شده است. موتور دارای توربوشارژر و اینتر کولر نیز هست.

کامیون‌های FM ولوو دارای چندین گیربکس 9 و 14 سرعته دستی هستند. گیربکس 12 سرعته I-Shift هم برای این کامیون در نظر گرفته شده است. حداکثر سرعت این کامیون 130 کیلومتر در ساعت است.

کامیون ولوو FM

 

آخرین طراحی‌ها بر روی این سری کامیون‌های ولوو در سال 2010 صورت گرفته است. به طوری که طراحی آن حتی از کامیون‌های سری FH نیز بهتر به نظر می‌رسد.

این کامیون دارای صفحه نمایش Reked است که در نوع خود یکی از بی‌نظیرترین صفحه نمایش‌ها محسوب می‌شود و به کامیون حالت پویایی می‌دهد.

بیشترین بخش کیفیت ساخت این ماشین سنگین در قسمت داخلی کابین است. به طوری که فقط با مدل‌های اسکانیا یا مرسدس بنز قابل رقابت است. داشبورد آن از طراحی پیچیده‌ای برخوردار است که راننده به راحتی می‌تواند به تابلو برق دسترسی داشته باشد. سوئیچ‌ها و دکمه‌ها در این خودرو یک طرح بصری دارند.

برای بهبود عملکرد کابین، ولوو در مرکز داشبورد کامیون‌های FM، سوکت‌های 12 ولت و 24 ولت و همچنین اتصالات AUX و USB را برای سیستم صوتی اضافه کرده است.

قسمت خواب شبانه راننده و سرنشین هم از دیگر مشخصات کامیون ولوو FM محسوب می‌شود. این قسمت دارای یک تختخواب یک نفره با ابعاد 125*200 سانتیمتر است.

 

برای خرید قطعات لوازم یدکی ماشین های سنگین از جمله شرکت ولوو می توانید به فروشگاه آنلاین ما در لینک زیر مراجعه نمایید:

فروشگاه لوازم یدکی کامیون ولوو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *