کامیون

شرکت ولوو و تاریخچه تولید کامیون ولوو Volvo

شرکت ولوو و تاریخچه تولید کامیون ولوو

شرکت ولوو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه ماشین های سنگین از جمله کامیون و اتوبوس در دنیا می باشد. آبه ولوو به سوئدی AB Volvo شرکت خودروسازی و صنایع سنگین سوئدی چندملیتی است، که سازنده ی نامدار خودروهای تجاری، تجهیزات سنگین، موتورهای دریایی، دیزل‌ژنراتور و قطعات مربوط به آنان می‌باشد. از جمله تولیدات این شرکت کامیون، اتوبوس، لیفتراک، موتورهای دیزل و گازی، تجهیزات سنگین، گیربکس، اکسل، پمپ هیدرولیک، تجهیزات ترابری و سازه‌ای، سامانه‌های دریایی و صنعتی و ارائه خدمات مالی است.

 

تاسیس شرکت ولوو Volvo

شرکت ولوو Volvo در سال ۱۹۲۴ با مشارکت مدیر امور مالی شرکت اس‌کا اف؛ اسار گابریلسن و یکی از مهندسان ارشد این شرکت بنام؛ گوستاف لارسون، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه اس‌کا اف راه‌اندازی شد. ولوو در نهایت در سال ۱۹۲۷ به عنوان یک شرکت خودروسازی، در شهر یوتبری آغاز به‌کار کرد. این شرکت در آغاز شاخه‌ای از شرکت بلبرینگ‌سازی اس‌کااف به‌شمار می‌آمد، که در سال ۱۹۳۵ در پی ورود ولوو به بازار بورس اوراق بهادار سوئد، اس‌کا اف سهامش را واگذار نمود.

 

دهه 1920 تولید اولین سری شرکت ولوو

دهه 1920 دوره پیشرفت سریع کامیون ها و حمل و نقل کامیون بود. در سال‌های اولیه این دهه، اغلب به سیستم‌های زنجیر محرک و تایرهای لاستیکی جامد مجهز بودند.

در سال 1927 تولید اولین سری خودروی شرکت ولوو با نام اختصاری ولو ÖV4 در لوندبی در گوتبورگ، سوئد آغاز شده و در فوریه 1928 وارد بازار شد.

کامیون ولوو قدیمی

 

اولین سری تولیدات شرکت ولو با تغییرات گسترده ای بوده از جمله استفاده از انتقال قدرت توسط شفت و به محور های چرخ و تایرهای پنوماتیک که راننده در یک کابین کاملاً بسته می نشست. حتی در این مرحله اولیه توسعه کامیون‌ها از نظر قابلیت اطمینان و کیفیت با استانداردهای بسیار بالایی ساخته شدند، به ویژه در مقایسه با کامیون‌های غیرسوئدی که با توجه به آب و هوای نامناسب سوئد و جاده‌های سوئدی ضعیف طراحی شده بودند.

تصویر کامیون قدیمی ولوو

 

دهه 1930 دهه موفقیت ولوو

دهه 1930 دهه موفقیت و محصولات بهبود یافته ولوو بود. اگرچه اولین نسل از کامیون‌های آن قدیمی به نظر می‌رسیدند، شرکت ولوو شروع به تولید کامیون هایی کرد که با سوخت دیزل کار می کردند.

کامیون قدیمی

 

کامیون هایی با چرخ های فولادی به جای چرخ های چوبی، کامیون هایی با ترمزهای هیدرولیک کارآمد و کامیون های سنگین ولوو به زودی در جاده های سوئد و بازارهای صادراتی منتخب رایج شدند. پس از یک شروع متوسط ​​در دهه 1920، در اواسط دهه 30، ولوو به تولیدکننده کامیون غالب در کشورهای شمال اروپا تبدیل شد.

کامیون قدیمی ولوو

 

دهه 1940 در جنگ جهانی

نیمه اول دهه 1940 البته تحت سلطه جنگ جهانی دوم بود. تولید خودروهای ولوو برای بخش خصوصی به شدت کاهش یافت، اما فروش خودروهای کراس کانتری پیشرفته به ارتش سوئد بیش از غیبت مشتریان خصوصی را جبران کرد.

کامیون جنگ جهانی دوم

 

کامیون کراس کانتر

 

دهه 1950 و تولید موتورهای توربوشارژ

شاید هیچ دهه دیگری به اندازه دهه 1950 به توسعه کامیون کمک نکرده باشد، علیرغم این واقعیت که طراحی کامیون تغییر نسبتاً کمی داشته است.

موتورهای بنزینی و موتورهای دیزلی اولیه پیش محفظه احتراق جای خود را به موتورهای دیزل تزریق مستقیم کارآمد دادند. شرکت ولوو به عنوان پیشگام موتور توربوشارژ عمل کرد و ظهور موتورهای قوی تر و کارآمدتر کمک کرده است.

معرفی کابین های خواب و فرمان برقی زندگی را برای راننده آسان تر کرد و در کل اهمیت حمل و نقل کامیون را افزایش داد.

تصاویر کامیون ولوو قدیمی

 

دهه 1960 کامیون شرکت ولوو پادشاه حمل و نقل

در دهه 1960، این کامیون سرانجام به عنوان پادشاه حمل و نقل انتخاب شد. این به دلیل انعطاف پذیری آن و این واقعیت بود که زیرساخت جاده ای ملی و بین المللی وجود داشت که حمل و نقل سریع، ایمن و کارآمد کامیون را امکان پذیر می کرد.

به عبارت دیگر، دهه 1960 دهه خوبی برای رانندگان بود. در سوئد، کابین های ایمنی گواهی شده در بازار عرضه شد. کابین‌ها مجهز به سیستم تعلیق لاستیکی شده بودند. رانندگان از مزایای نشستن روی صندلی‌های فنردار لذت می‌بردند. کابین‌های جدید با F/COE بالا دید فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دادند.

تاریخچه شرکت ولوو

 

دهه 1970 اصلاح صنعت کامیون

دهه 1970 یک دهه اصلاح در صنعت کامیون بود. بیشتر تولیدکنندگان اروپایی شروع به تطبیق کامیون‌های خود با کابین‌های شیب‌دار (حرکتی که توسط شرکت ولوو در سال 1962 آغاز شد) و موتورهای توربوشارژر که توسط شرکت ولو اولین بار در سال 1954 ساخته شد.

رتبه اسب بخار موتورها نیز رشد کرد و در نتیجه سرعت متوسط ​​افزایش یافت. این دهه همچنین شاهد ظهور یک سری جدید از کامیون‌های نفس‌گیر بود که روند طراحی کامیون را برای سال‌های آینده تعیین می‌کرد: Volvo F10/F12

ولوو F

 

دهه 1980 کامیون های پیچیده تر شرکت ولوو

در دهه 1980، کامیون های شرکت ولوو حتی پیچیده تر شدند. بیشتر کابین‌ها از ولوو F10/F12 الگوبرداری شده‌اند. موتورها بهتر، قوی تر و مهمتر از همه دوستدار محیط زیست شدند. و با افزایش استفاده از سیستم های تعلیق بادی، جاده ها، کالاها و رانندگان از زندگی بسیار راحت تری برخوردار شدند.

علاوه بر این، با معرفی قوانین جدید و ادامه روند هماهنگ‌سازی بین‌المللی، کامیون‌ها نه تنها توانستند بازده حمل و نقل بهینه را به عنوان تنها وسیله حمل و نقل ارائه دهند، بلکه در ترکیب با سایر اشکال حمل‌ونقل مانند راه‌آهن، کشتی‌رانی و حمل‌ونقل هوایی.

کامیون ولوو

 

دهه 1990 ملاحضات زیست محیطی

اگر دهه 1980 دهه پیچیدگی کامیون ها بود، دهه 1990 دهه ای بود که به ملاحظات زیست محیطی اختصاص داشت. این منجر به ترکیب خودروهای کارآمدتر شد. در پایان دهه شاهد ادغام راه‌حل‌های فناوری اطلاعات مانند Volvo Dynafleet 2.0 بودیم که ابزارهایی را برای شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان فراهم می‌کرد که کارایی و ایمنی هر سفر را افزایش می‌داد.

با در اولویت قرار دادن آلاینده‌های پاک‌تر و سطح سر و صدای کم، موتورها اصلاح شدند و در چند مورد موتورهای کاملاً جدیدی مانند ولوو D12 انقلابی معرفی شدند.

ولوو FH12

 

دهه 2000 افزایش تقاضا حمل و نقل کامیون

در هزاره جدید، تقاضاها برای کامیون ها و حمل و نقل کامیون ها چند برابر خواهد شد. اگرچه راندمان حمل و نقل خوب و هزینه های کم حمل و نقل همچنان اهداف اصلی هستند، ایمنی، ارگونومی و ویژگی های زیست محیطی همه ملاحظات با اولویت هستند.

هنگامی که نمایشگاه کامیون آمستردام در فوریه 2000 راه اندازی شد، بازدیدکنندگان از دیدن نسخه اروپایی ولوو NH12 برای اولین بار خرسند شدند. وسیله نقلیه ای با تکنولوژی بالا که برای هزاره جدید نصب شده است، این کامیون توسط موتور دیزل فوق مدرن ولوو D12C با کنترل الکترونیکی و تزریق مستقیم حرکت می‌کرد و می‌توانست با Volvo Dynafleet 2.0،  ابزار فناوری اطلاعات ولوو، تحویل داده شود.

ولوو NH12

 

دهه 2010 کامیون های پیشرفته شرکت ولوو

تاکنون در قرن بیست و یکم، کامیون‌های ولوو حتی قدرتمندتر، کارآمدتر، راحت‌تر، ایمن‌تر و تمیزتر از همیشه شده‌اند. از زمانی که اولین کامیون در فوریه 1928 ساخته شد، اقتصاد همیشه در کانون توجه کامیون‌های ولوو بوده است. با وضعیت متزلزل اقتصاد جهانی از پایان دهه 2000، امروزه حتی تقاضاهای بالاتری نیز تحمیل شده است.

یک کامیون نه تنها برای اینکه اقتصادی، ارگونومیک و از نظر اکولوژیکی پایدار باشد، باید در یک سیستم کامل و یکپارچه عملکرد بهینه و عالی داشته باشد. سیستمی که در آن نه تنها کامیون، بلکه همه روش‌های حمل و نقل با هم کار می‌کنند، برای این کار طراحی شده‌اند.

جایی که سازنده (به عنوان مثال ولوو) مسئولیت کامیون را در طول عمر آن بر عهده می گیرد و کامیون توسط طیف وسیعی از سیستم های یکپارچه مانند (Dynafleet) پشتیبانی می شود. جایی که سیستم خدمات با هماهنگی بین ولوو هر شرکت حمل و نقل، عملکرد مداوم و بی نقص را تضمین می کند. در مواردی که از توقف عملیاتی از طریق تعمیر و نگهداری به خوبی برنامه ریزی شده، تضمین شده توسط سازنده کامیون جلوگیری می شود.

کامیون های پیشرفته ولوو

 

شرکت ولوو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامیون در دنیا

ولوو (Volvo) یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده کامیون در کشور سوئد است که تولیدات آن به سراسر دنیا صادر می‌شود. در ایران هم محصولات این برند طرفداران زیادی دارد. بزرگ‌ترین مزیت کامیون‌های ولوو، سازگاری با آب و هوای سرد و خشک است. این شرکت هر چند وقت یکبار مدل‌های جدیدی از انواع کامیون‌های خود را راهی بازار می‌کند. در ادامه مفالات می توانید در مورد انواع کامیون های ولوو اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

همچنین برای خرید قطعات لوازم یدکی ماشین های سنگین از جمله ولوو می توانید به فروشگاه ما در لینک زیر مراجعه نمایید:

فروشگاه لوازم یدکی کامیون و خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *